TIDE sub-grouping

eu_distrib_logotype_teal

EUROPA DISTRIBUTION est le principal réseau, lobby et think tank des distributeurs indépendants européens. Il réunit plus de 120 distributeurs originaires de 26 pays différents. Présidé par Cristian Mungiu, le réseau a pour objectif de trouver des solutions collectives et européennes aux problématiques et défis rencontrés par les distributeurs locaux.

À travers les outils et projets développés au cours des six dernières années, tels que la base de données CIDINET, le système de soutien à la distribution numérique et partage de masters EDCL, les projets internationaux tels qu’Europa Distribution International (EDI) et les ateliers distribution à Sofia, Annecy, Locarno, San Sebastian, Lyon, Les Arcs (tous ces projets étant soutenus par MEDIA 2007 et MEDIA MUNDUS), Europa Distribution a prouvé son professionnalisme et son dynamisme en  matière de gestion de projets, organisation d’évènements, et mobilisation de ses membres pour des projets innovants. Europa Distribution constitue ainsi aujourd’hui un acteur incontournable pour le secteur de la distribution.

EUROPA DISTRIBUTION is the main network, lobby and think tank of European independent distributors.  The association gathers today more than 120 distributors coming from 26 different countries. Chaired by Cristian Mungiu, the Europa Distribution’s aim is to find common and European solutions to the challenging position of independent distributors.

Thanks to its projects and tools which have been developed for these 6-past years; such as the CIDINET data base, EDCL system which supports digital distribution and sharing of digital masters, international projects, such as Europa Distribution International (EDI) and workshops on distribution in Sofia, Annecy, Locarno, San Sebastian, Lyon and Les Arcs (for all of these projects with the support of MEDIA 2007 and MEDIA MUNDUS), Europa Distribution has proved its professionalism and its entrepreneurship in terms of project management, event organization and raising members’ interest and active participation on innovative projects. Therefore Europa Distribution is today an unavoidable actor in the film distribution field.   

UMTW_logo

UNDER THE MILKY WAY est une société de services de distribution digitale d’œuvres audiovisuelles. Sa principale activité est l’agrégation de contenus pour diverses plateformes de VoD tels qu’iTunes, Sony, Google, Amazon, VUDU. En parallèle, la société développe WAVEBACK (soutenu par le programme projets pilotes MEDIA), un outil de pilotage du marketing de films dans les réseaux sociaux.

Au-delà de ces activités, Under the Milky Way est actif dans la réflexion des nouveaux modèles de distribution au travers de l’association IPEDA. Les créateurs de la société Pierre-Alexandre Labelle et Jérôme Chung, ont été également impliqués dans plusieurs projets européens de VoD tels qu’Universciné et Medici.tv .

UNDER THE MILKY WAY is a service company dedicated to the digital distribution and marketing of films and audiovisual programs. Under the Milky Way’s main activity is to act as a feature film aggregator for several VoD platforms, such as I’Tunes, Sony, Google, Amazon, VUDU. Under the Milky Way is also developing WAVEBACK (supported by MEDIA) which provides Software solutions for online and social media marketing. Beyond these activities, Under the Milky Way is involved in IPEDA think tank dedicated to provide market and research information concerning digital film distribution. The two UMW founders, Pierre-Alexandre Labelle and Jérôme Chung, had also been involved in several European VOD projects, such as Universciné and Medici.tv

AUTLOOK vend à l’international des documentaire audacieux et puissants: près de 25 documentaires télévisés et plus de 6 longs métrages documentaires sont ainsi sélectionnés chaque année et leurs droits cinéma/DVD/VOD vendus.

Powerful, daring and acclaimed documentaries are sold worldwide through AUTLOOK. We select around 25 TV-docs a year and up to 6 feature-docs with worldwide THEATRICAL/DVD/VOD potential.

CELLULOID DREAMS est depuis plus de 20 ans un acteur de premier plan des ventes internationales, de la production et du financement des films indépendants. Son ‘Directors Label’ a découvert et assuré la promotion d’un certain nombre de réalisateurs, parmi lesquels les plus reconnus et les ‘futurs classiques ».

CELLULOID DREAMS has been at the forefront of international sales, production, and financing of quality independent films for more than 20 years. Its ‘Directors Label’ stands for the discovery and subsequent promotion of a large number of the most important, awarded and respected film directors of our times, the ‘future classics’.

FANDANGO est une société de production, distribution et de ventes internationales. Depuis 24 ans, Fandango a découvert plusieurs des plus grands talents italiens des dix dernières années: Gabriele Muccino, Emanuele Crialese, Matteo Garrone, dont les derniers films Gomorrah et Reality ont gagné le Grand Prix à Cannes et de nombreuses récompenses. Fandango a aussi produit Question de coeur de Paolo Sorrentino et plusieurs des succès les plus importants du cinéma italien Le Premier qui l’a dit de Ferzan Ozpetek, Habemus Papam de Nanni Moretti; Diaz un crime d’Etat de Daniele Vicari présenté au Festival de Berlin. En 2014 Fandango a présenté de nombreux titres de réalisateurs déjà récompensés, comme Woman as a friend de Giovanni Veronesi avec Laetitia Casta, dans le rôle principal.

FANDANGO is a Film Production, Distribution and Sales company. During its 24 years of life, Fandango has unveiled many of the greatest Italian talents of the last decade: Gabriele Muccino, Emanuele Crialese, Matteo Garrone, whose two last movies Gomorrah and Reality have won the Grand Prix in Cannes and numerous awards. Among others Fandango also produced The Consequence Of Love by Paolo Sorrentino and in these past years some of the most important Italian successes: Loose Cannons and Magnificent Presence by the acclaimed movie director Ferzan Ozpetek; Habemus Papam, Nanni Moretti’s last movie, starring Michel Piccoli and Moretti himself; Diaz- Dont’t Clean up This Blood by Daniele Vicari which premiered at the Berlin International Film Festival and won the 2nd Panorama Audience Award Panorama . In 2014 Fandango has presented several titles of international awarded directors among whom A WOMAN AS A FRIEND by Giovanni Veronesi starring Laetitia Casta.

KINOLOGY est une société de ventes internationales représentant des longs métrages européens parmi les plus ambitieux et les plus innovants, réalisés par des talents internationaux, tels que Jean-François Richet (Mesrine : l’ennemi public n°1) et Olivier Daha (My own love song) et Mathieu Kassovitz (L’Ordre et la Morale).

KINOLOGY is a sales entity representing some of the most ambitious and innovative European feature films starring international talent such as Jean-Francois Richet’s hit « Public Enemy Number One », Olivier Dahan’s « My Own Love Song », and Mathieu Kassovitz’s « Rebellion ».

PREMIUM FILMS a été créé en Juillet 1998 par Jean-Charles Mille. Devenu spécialiste des ventes internationales des courts métrages, cette société gère désormais les droits de plus de 800 titres dont des lauréats de l’Oscar et de la Palme d’Or du meilleur court métrage et les réalisations de talents tels que Terry Gilliam. Les liens noués au fil des années avec de jeunes réalisateurs prometteurs a conduit Premium Films a développé un département de ventes internationales dédié aux longs métrages. L’ambition est de défendre des visions uniques, engagées et ambitieuses et de les conduire vers un succès international. Parmi les titres les plus récents, on retrouvera I am yours de Iram HAQ (Toronto 2013), White Shadow de Noaz Deshe (Lion d’or du futur, Venise 2013), NUOC 2030 (Berlinale 2014 – section Panorama), Soldate Jeannette de Daniel Hoesl (Rotterdam 2013), Leones de Jazmin Lopez.

PREMIUM FILMS was created in July 1998 by Jean-Charles Mille. We have become specialists in the international sales of short films and are now managing the rights of more than 800 titles, among which Oscar and Palme d’Or Short Film winners, and works of acclaimed directors like Terry Gilliam. The privileged relationships we have developed with talented young directors and producers encouraged us to create a feature film department in 2012. With our films we want to defend unique, daring and engaging cinematic visions of various genres and bring them to audiences around the world. We have been working with such feature films as I am yours by Iram HAQ (Toronto 2013), White Shadow by Noaz Deshe (Lion of the Future in Venice 2013), NUOC 2030 (Berlinale 2014 Panorama) Soldate Jeannette by Daniel Hoesl (Tiger Award Rotterdam 2013), Leones by Jazmin Lopez. 

logo-protagonist

La société de vente PROTAGONIST PICTURES s’est attachée à développer des relations fortes et durables avec les réalisateurs, les producteurs (notamment ses actionnaires Film4, Vertigo Films and Ingenious Media) et les distributeurs. De nombreux films tirés de leur catalogue sont sélectionnés dans les festivals internationaux, tels que Double(de Richard Ayoade), How I live now (de Kevin MacDonald), The Selfish Giant (de Clio Bernard) et A Field in England (de Ben Wheatley). 

Commercially-minded and creatively-spirited, PROTAGONIST PICTURES is an international sales company, committed to strong relationships with film-makers, investors and distributors. Their shareholders include Film4, Vertigo Films and Ingenious Media. Recent and upcoming Protagonist titles include Double (by Richard Ayoade), How I live now (by Kevin MacDonald), The Selfish Giant (by Clio Bernard) and A Field in England (by Ben Wheatley). 

wide-management

 Fondée en 1997, WIDE acquiert plus de 20 titres européens par an et cumule déjà un catalogue de plus de 400 fictions et 300 documentaires. Leur label WIDE HOUSE est spécialisé dans le documentaire.

Created in 1997, WIDE is a currently representing more than 20 new features films every year and a library of more than 400 fiction titles and 300 documentaries. WIDE HOUSE is a feature length documentary branch.

EYE-ON-FILMS Leur projet EYE ON FILMS soutenu par MEDIA MUNDUS est une nouvelle initiative pour la promotion et distribution de premiers films au niveau international, qui regroupe pour la deuxième année consécutive 70 partenaires (distributeurs et festivals) dans 30 pays différents.

EYE ON FILMS (supported by MEDIA MUNDUS Program), whose aim is to promote and distribute world-widely first films gathers for the second running year 70 partners (distributors and festivals) from 30 different countries. 

IPEDA est une association créée pour améliorer la circulation digitale des films européens dans le Monde, favoriser le développement sain de la VoD au service des industries cinématographiques indépendantes et fournir études et informations aux acteurs européens de l’industrie cinématographique.

IPEDA is a non-for profit association dedicated to increase the cross-border digital circulation of European, sustain a healthy development of VoD to the service of the independent film industry and provide market and research information to all stakeholders of the European Film industry.

tfa_logotype_neg_RGB small copia

THE FILM AGENCY, agence marketing, récemment lancée et créée par Sarah Calderon, ancienne directrice des ventes (Coproduction Office – Paris) et coordinatrice de la distribution (Karma Films – Madrid), offre des solutions de marketing alternatives aux producteurs, agents de vente et distributeurs, tous confrontés à de nouveaux défis. Les douze premiers mois, l’agence a travaillé avec 23 clients venant de 14 pays, dont Attentional-Headway (Royaume-Uni France), Avalon Productions (Espagne), Biennale di Venezia (Italie), Backup Films (France), EAVE (Luxembourg), Entre Chien et Loup (Belgique), Europa Distribution (France), Festival du Film de Locarno (Suisse), Morena Films (Espagne), Neueroad Movies – Wim Wenders (Allemagne), Petit Film (France), RSA – Ridley Scott (Royaume-Uni), Tic Tac Productions (Espagne), Under the Milky Way (France), ZED (France) and Zadig Productions (France).

THE FILM AGENCY, a newly launched marketing agency, created by Sarah Calderón, former head of sales at Coproduction Office – Paris, and Distribution Coordinator at Karma Films – Madrid, provides alternative marketing solutions to producers, sales agents and distributors facing new challenges. In its first 12 months, the agency has achieved 23 clients in 14 countries, including: Attentional-Headway (UK France), Avalon Productions (Spain), Biennale di Venezia (Italy), Backup Films (France), EAVE (Luxembourg), Entre Chien et Loup (Belgium), Europa Distribution (France), Locarno Film Festival (Switzerland), Morena Films (Spain), Neueroad Movies – Wim Wenders (Germany), Petit Film (France), RSA – Ridley Scott (UK), Tic Tac Productions (Spain), Under the Milky Way (France), ZED (France) and Zadig Productions (France). 

More information on http://thetideexperiment.wordpress.com/

Publicités